Autonomía digital y tecnológica

Código e ideas para una internet distribuida

Linkoteca. Archivo de navegación. Página 4


Xfce is the oldest of the popular lightweight Linux desktop environments. It uses the GTK+ toolkit, just like the more popular GNOME interface that serves as the default for Ubuntu and Fedora.

MATE is a fork of GNOME 2 that formed when GNOME was transitioning to version 3.0. If you’ve ever used a version of GNOME from before 2011, then you’ve essentially used MATE. Although some things have changed, the fundamentals remain the same.

LXDE uses the now very dated GTK+ 2 library, so the lead developer decided to switch to Qt instead. He combined his efforts with the RazorQt team to create LXQt in order to replace LXDE.

Les Mastines se inspiró en una organización sin ánimo lucrativo de Suiza llamada OPPAL, donde una de nosotras tuvo la oportunidad de participar como voluntaria. Su objetivo, en términos generales, es proporcionar ayuda a ganaderos en situación desfavorable en zonas con presencia de lobo, realizando vigilancias nocturnas.

Las redes sociales han universalizado la antigua grosería de la barra de bar y el muro del retrete. La rima cruel, la gracia, la consigna, ahora la repiten en público personas que ocupan cargos públicos y que están seguras de poseer una educación exquisita.

Que los gases de la vileza ya han invadido sin remedio el aire de la vida pública española lo hemos sentido de golpe al escuchar por todas partes ese eslogan siniestro, “que te vote Txapote”, que provoca una reacción no ya moral sino física, como esa arcada que desata un olor a podrido. Es el tipo de gracia que se hace en un grupo de amigotes unidos por una recia carcajada española, cuando alguien advierte de que no va a ser “políticamente correcto” y cuenta a continuación un chiste de violaciones o de negros. La diferencia es que en la nueva era el chiste y la risotada desbordan el grupito confidencial y se hacen públicos sin pudor ni vergüenza, con chulería desafiante, con un clamor de chusma beoda en el calor tórrido de una plaza de toros. Las redes sociales han universalizado la antigua grosería de la barra de bar y el muro del retrete. La rima cruel, la gracia, la consigna, ahora la repiten en público personas que ocupan cargos públicos y que están seguras de poseer una educación exquisita, y se ve estampada en los laterales de un autobús electoral de un partido político ya agitado de antemano por una inminencia de victoria.

La gracia consiste en asociar al presidente del Gobierno y candidato socialista a un asesino etarra. Y para acompañarla, aunque sin decirla, con cazurrería y descaro, Alberto Núñez Feijóo invocó el aniversario de alguien que merecería al menos el respeto sagrado que se debe a los inocentes y a las víctimas. Un rasgo de la edad de la vileza es la repetición metódica del abuso, la injuria y la mentira. Al volverse habituales no pierden su veneno, pero cada vez provocan menos escándalo. Es posible que los primeros sedimentos de esta nueva época fueran sembrados por este personaje público, siempre más o menos en la sombra, Miguel Ángel Rodríguez, que según dicen asesoró a Feijóo antes del debate, y que hace 15 años usó por primera vez en público, en programas de televisión, a sabiendas de que lo hacía, la calumnia contra una persona del todo honorable. Los residuos de vilezas pasadas los olvida todo el mundo, salvo los que las sufrieron. En 2008, en plena campaña derechista para desacreditar la sanidad pública en Madrid, Miguel Ángel Rodríguez llamó reiteradamente nazi en varias tertulias de la televisión al doctor Luis Montes, antiguo coordinador de Urgencias del hospital de Leganés, acusándolo de haber abusado de las sedaciones de enfermos graves para acelerarles la muerte. El embustero sabe que a partir de un cierto grado la mentira tiene un efecto paralizador, como lo tiene siempre un acto de violencia súbita, un grito, una bofetada. Las mentiras de Miguel Ángel Rodríguez trastornaron la vida y la carrera de un hombre íntegro, que ya había sido objeto de una sostenida persecución política. Los tribunales confirmaron la inocencia del doctor Montes, y condenaron por un delito de injurias a Rodríguez. Ya no importaba nada. El daño estaba hecho. Había enfermos que se negaban a ser atendidos por el médico injuriado. Y el mentiroso y condenado por la justicia convirtió su indecencia en un mérito para su currículum, que ha vuelto a situarlo en lo más alto de la influencia política en España.

Google’s John Mueller says using multiple H1s per page is fine.

If you’re using HTML5, this is strictly true. There’s nothing technically wrong with using multiple H1 tags in different sections.

Given that this isn’t best practice by W3C standards, why is this Google’s advice?

Answer: Because they’ve developed mechanisms to deal with the common problem of multiple H1s on a web page.

So although it probably doesn’t matter that much for SEO whether you use one or multiple H1 tags, we still think it’s best practice for most websites.

Le bois apporte un aspect tendance et écologique à l’extérieur d’une maison. Pour cette raison, de nombreux supports en bois, tels que les terrasses, salons de jardin et bardages bois fleurissent autour des habitations. Cependant, qui dit bois en extérieur, dit exposition aux agressions du quotidien (chlore de piscine, taches ou frottements) et aux agressions climatiques comme les rayons U.V du soleil, la pluie, la grêle ou la neige. Il est donc indispensable de protéger efficacement le bois pour améliorer sa résistance face à ces agressions.

Il existe de nombreux produits destinés à la protection des bois en extérieur. Nous pouvons citer 3 typologies de produits chacun ayant des caractéristiques très particulières : les lasures, les saturateurs et les huiles.

Mais comment s’y retrouver face à cette multitude de produits revendiquant chacun des propriétés extraordinaires ?

Dans ce guide, nous allons vous expliquer en détails quelles sont les particularités de chacun, voir les avantages et inconvénients, puis nous vous donnerons notre avis de professionnel de l’entretien du bois sur le produit à préférer en fonction du support.

La pente:

Pente (%) = 100 x hauteur / distance horizontale

La hauteur et la distance horizontale sont mesurées au mètre linéaire.
L’angle:

Pour obtenir l’angle de la pente on utilise la formule suivante :

Angle (radians) = ArcTan (H/D)

Angle (degrés) = 180 x Angle (radians) / Π

Avec:

H: hauteur;
D: distance à l’horizontale
Π=3.14.

Los CPD, esos grandes centros de datos, están en pleno crecimiento y expansión. El hecho de que cada vez empleemos más los servicios en la nube hace que cada vez se necesiten más CPD y que estos sean cada vez más grandes y potentes.

Es un sector que está en plena evolución y del que se espera, además, grandes crecimientos. Muchos de ellos son para uso exclusivo de una empresa, pero las grandes construcciones son, en muchas ocasiones, de los grandes hiperescaladores y otras empresas de collocation.

A material transfer agreement (MTA) is a contract that governs the transfer of tangible research materials between two organizations when the recipient intends to use it for his or her own research purposes. The MTA defines the rights of the provider and the rights and obligations of the recipient with respect to the materials and any progeny, derivatives, or modifications. Biological materials, such as reagents, cell lines, plasmids, and vectors, are the most frequently transferred materials, but MTAs may also be used for other types of materials, such as chemical compounds, mouse models, and even some types of software.

  • Focus on content not on people: nowhere on gancio does the identity of who posted an event appear, not even under a nickname, not even to administrators (except in the db). This is not an ego-friendly platform.
  • Visitors first. We do not want logged user to get more features than random visitor. We don’t want users to register, except to post events and even then you can post an anonymous event.
  • Anonymous events: optionally a visitor can create events without being registered (an administrator must confirm them)
  • We don’t care about making hits so we export events in many ways: via RSS feeds, via global or individual ics, allowing you to embed list of events or single event via iframe or webcomponent on other websites, via AP, microdata and microformat

Variable fonts are an evolution of the OpenType font specification that enables many different variations of a typeface to be incorporated into a single file, rather than having a separate font file for every width, weight, or style.

The heart of the new variable fonts format is the concept of an axis of variation describing the allowable range of that particular aspect of the typeface design. So the ‘weight axis’ describes how light or how bold the letterforms can be; the ‘width axis’ describes how narrow or how wide they can be; the ‘italic axis’ describes if italic letterforms are present and can be turned on or off accordingly, etc. Note that an axis can be a range or a binary choice. Weight might range from 1–999, whereas italic might be 0 or 1 (off or on).

Our mission is to build libraries of high-quality questions and answers, and to foster collaboration within a safe and welcoming community rooted in kindness, cooperation and mutual respect.

Whether you’ve come to ask questions or to generously share what you know, join us in building a community where all people feel welcome and can participate, regardless of expertise or identity.

Mano Negra broke up, bitterly, before their best-selling album Casa Babylon was even released. The group had been set up as a democracy but Manu was the singer, songwriter and the artistic visionary, and eventually the tension became too great. The others turned on Manu, and when they refused to let him keep the name Mano Negra to use for another outfit, he thought his career was over. And he had also split up with his long-term girlfriend. He spent the next three years on an extended «lost weekend», pinballing around the world, traveling throughout South America and to west Africa, depressed and often suicidal.

For three years, between 1992 and 1995, he was missing-in-action, a nomad playing the bars of Rio and Tijuana, experimenting with peyote in Mexico City, entertaining the children of insurgents in Chiapas in Mexico. (A supporter of the Zapatistas, he went on to sample the voice of the charismatic activist Subcommandante Marcos on Clandestino). Only following a motorbike ride from Paris to the greenness of Galicia with his father, the writer Ramon Chao, did he slowly return to sanity. «I had a bad addiction to travel,» he later told me. But all the time, he had also been writing songs.

Captura de pantalla de la interfaz de Invidious

User features

  • Lightweight
  • No ads
  • No tracking
  • No JavaScript required
  • Light/Dark themes
  • Customizable homepage
  • Subscriptions independent from Google
  • Notifications for all subscribed channels
  • Audio-only mode (with background play on mobile)
  • Support for Reddit comments
  • Available in many languages, thanks to our translators

Data import/export

  • Import subscriptions from YouTube, NewPipe and Freetube
  • Import watch history from NewPipe
  • Export subscriptions to NewPipe and Freetube
  • Import/Export Invidious user data

Consists of ODROID-HC4 board, a case made of a rigid PCB that can mount two 3.5-inch HDDs horizontally, cooling fan, cables and bolts. It’s your own network storage device that you can enjoy creating yourself, and the HC4’s Petitboot function and various latest OS support can be used without any changes. Please note that this product cannot mount any 2.5-inch storage device.

ROCK 4 is a Single Board Computer (SBC) in an ultra-small form factor that offers class-leading performance while leveraging outstanding mechanical compatibility. The ROCK 4 offers makers, IoT enthusiasts, hobbyists, PC DIY enthusiasts and others a reliable and extremely capable platform for building and tinkering their ideas into reality.

en los años 60 el plástico era un material de liberación porque nos permitía pensar en una nueva cultura material del consumo, más democrática y más fácil. Hoy en día el plástico es un problema de escala planetaria que aparece en los tractos intestinales de todas las especies, que sale del agua potable a través de los grifos de nuestras casas y que ha generado una nuevo mineral fruto de la fusión de sedimentos naturales y sedimentos de plástico prácticamente indistinguibles. No podríamos explicar la historia de cómo un material ha cambiado el mundo si no tuviéramos una colección que nos permite hacerlo y además hacerlo muy bien. Pero hay muchísimas otras.

Mi problema no es que sea Banksy, sino el modelo de exposición empaquetada que viene en una caja, se abre y sirve para todos los públicos. Tenemos suficientes preguntas, fuerza y recursos para no tener que echar mano de la exposición itinerante indistinguible. No enraízan en el contexto y tratan a los espectadores como si fueran un solo espectador.

Es decir, la cuestión no es el qué sino el cómo. También hay una noción de que esos proyectos son necesarios para que vengan gente y yo no estoy convencido de que eso tenga que ser así.

Yo creo que tenemos suficiente preguntas para hacer, suficiente fuerza y suficientes recursos para no caer en la exposición itinerante.

//////
// This is a logging function for any debugging task 
// NOTES:  Youy must have the following lines in the wp-config.php file in the root folder, which
//      puts a debug.log text file under the wp-content folder under root
//
//
// define( 'WP_DEBUG', true );
// define( 'WP_DEBUG_DISPLAY', false );
// define( 'WP_DEBUG_LOG', true );
//
// NOTES: install Error Log Viewer Plugin by bestwebsoft to view log from admin menu

// for error logging
if (!function_exists('write_log')) {
    function write_log ( $log ) {
        if ( true === WP_DEBUG ) {
            if ( is_array( $log ) || is_object( $log )) {
                error_log( print_r( $log, true ));
            
            } else {
                error_log( $log );
            }
        }
    }
}

//
//////

Timestamp Online is timestamp converver between unix timestamp and human readable form date. If you want to convert timestamp, it is sufficient to either enter your timestamp into input area, or you can construct URL with your timestamp – http://timestamp.online/timestamp/{your-timestamp}.

Timestamp Online also supports countdown, so you can see, how much time remains to particular timestamp. URLs for countdowns have following form – http://timestamp.online/countdown/{your-timestamp}.

Flask is an API of Python that allows us to build up web-applications. It was developed by Armin Ronacher. Flask’s framework is more explicit than Django’s framework and is also easier to learn because it has less base code to implement a simple web-Application. A Web-Application Framework or Web Framework is the collection of modules and libraries that helps the developer to write applications without writing the low-level codes such as protocols, thread management, etc. Flask is based on WSGI(Web Server Gateway Interface) toolkit and Jinja2 template engine.

WordPress plugin developers are adopting AI-powered tech and building it into their products, such as RankMath’s AI-generated suggestions for creating SEO-friendly content, WordPress.com’s experimental blocks for AI-generated images and content, and a Setary’s plugin that uses AI to write and bulk edit WooCommerce product descriptions. The wpfrontpage site is tracking these plugins but WordPress.org also lists dozens of plugins with AI, many of them created to write content or generate images.

To understand what Flask is you have to understand a few general terms.

WSGI Web Server Gateway Interface (WSGI) has been adopted as a standard for Python web application development. WSGI is a specification for a universal interface between the web server and the web applications.
Werkzeug It is a WSGI toolkit, which implements requests, response objects, and other utility functions. This enables building a web framework on top of it. The Flask framework uses Werkzeug as one of its bases.
jinja2 jinja2 is a popular templating engine for Python. A web templating system combines a template with a certain data source to render dynamic web pages.

Flask is a web application framework written in Python. Flask is based on the Werkzeug WSGI toolkit and Jinja2 template engine. Both are Pocco projects.

GCompris est un logiciel éducatif qui propose des activités variées aux enfants de 2 à 10 ans.

Les activités sont quelquefois ludiques, mais toujours pédagogiques.

Voici la liste des catégories d’activités avec quelques exemples :

  • découverte de l’ordinateur : clavier, souris, écrans tactiles…
  • lecture : lettres, mots, entraînement à la lecture, à l’écriture…
  • mathématiques : révision des tables, dénombrement, les tables à double entrée…
  • sciences : l’écluse, le cycle de l’eau, l’énergie renouvelable…
  • géographie : pays, régions, culture…
  • jeux : les échecs, jeux de mémoire, le puissance 4, le pendu, le morpion…
  • autres : couleurs, formes, le Braille, apprendre à dire l’heure…

En tout, GCompris propose plus de 100 activités et il continue à évoluer. GCompris est un logiciel libre, il vous est donc possible de l’adapter à votre besoin ou de l’améliorer, et pourquoi pas, d’en faire bénéficier les enfants du monde entier.

Le projet GCompris est hébergé et développé par la communauté KDE.

Spend a third of your time with people below you. This will help you to stay motivated, feel better about yourself, help you to acknowledge your privileges and accomplishments, express gratitude and much more. It’s cool. Also, since these people are inferior to you, this means that you are now superior to them, so you might also use your knowledge and wisdom to help THEM! It’s a cool feeling. Try it!

The next 33% of your time spend with people on your level. This is where you can partner up with somebody, push each other, compare results in a non-threatening way and also stay on track. It usually boosts your learning curve and keeps you in the game if you have somebody next to you who has the same values and ambitions as you have. Think about it just like a gym buddy: you might not always feel like going to the gym and work out, but you still have your buddy who relies on you going with him. You are pushing each other through the hard times where either one of you lacks the motivation to do it by himself. You back each other up. It’s cool too.

The last third of your time you spend with people superior to you. Because you have already spend two-thirds of your time with people below or at your level you feel a lot of happy feelings, which is great. The last third now inspires you to go beyond what you are currently achieving. It opens up new possibilities in your mind and gets your winner mentality going.

Carlos tenía unos elementos que yo creo que eran únicos y siguen siendo únicos. Primero es que él no entendía por qué estaba allí. Él tenía siempre un concepto autodestructivo de sí mismo. Pensaba que había caído por ciertas confabulaciones del destino en la dirección de Hora 25 , pero que era un lugar en el que él no tenía que estar. Él tenía que estar en su barrio de Canillejas o trabajando en otras cosas. Eso le proporcionaba una visión muy escéptica de todo lo que hacía. Todo lo que veía a su alrededor lo veía a través del prisma de alguien que no se considera tan importante. Yo creo que es uno de los grandes errores de los informativos actuales, que es pensar que somos importantes. Si tú te pones en un lugar mucho más humilde e intentas entender la información al mismo tiempo que el oyente, situándote en su mismo plano, vas a generar una empatía. Y esa empatía la hemos perdido, quitando Carlos que era magnífico, porque le estaba diciendo al oyente: yo soy uno de los vuestros, yo soy como vosotros. Y a eso encima le añadía un sarcasmo de barrio periférico madrileño que te ayudaba no solo a entender lo que te estaba contando sino a divertirte con lo que te estaba contando. Estuvimos siete u ocho años trabajando codo con codo y creo que parte de mi concepto escéptico sobre el periodismo se lo debo a él.

El programa está perfectamente diseñado además para que los contenidos vayan de lo más complicado hacia lo más sencillo, al tiempo que acompañan al oyente en su sábado por la mañana y en su domingo por la mañana. Y son días muy diferentes. Los sábados son días de euforia, donde te levantas sabiendo que te queda todo el fin de semana por delante. Los domingos son días de mayor meditación y de mayor tranquilidad, y los contertulios también se ajustan a eso. Todo está pensado siempre teniendo en la cabeza a la persona que está al otro lado de la radio. Nunca pensamos en nosotros, pensamos en ellos.
…el programa tiene dos espinas dorsales, una es la información y otra es la música, que está empleada para emocionar, para subrayar, para ilusionar…